2023 Menu
44 Kongerigets Tegn 27
Uge 44, 2023
af Rick Joyner

Mens vi fortsætter med at overveje, hvordan den perfekte kirke kan se ud, bør vi forvente, at en vision om, at den perfekte kirke er lige så varieret som de mennesker, der er i den – sådan burde det være. Vi kan undre os over, hvordan noget kunne bygges med, at alle har forskellige ideer om, hvad det burde være, men det er stadig langt bedre end det, vi kalder kirker i dag. Vi ved det, fordi Guds plan for at bygge sit hus er meget ligesom han skabte universet.

Det er først, når vi begynder at tilegne os mentaliteten om "enhed ved overensstemmelse", at vores og Guds visioner har en tendens til at støde sammen. Når vi indser, at Guds enhed er en enhed af forskellighed, begynder vi at se, hvordan forskellige visioner kan supplere og ikke modsige hinanden. Vi synes måske, at dette er alt for kompliceret for mennesket at gøre, men han ønsker ikke, at mennesket skal gøre det. Han ønsker at bygge sin kirke, og med ham er intet umuligt.

At have en hyrde og evangelistisk kirke bør for eksempel ikke være modstridende, men modstridende, uforenelig. De, der kommer til Herren gennem evangelisering, har brug for hyrde omsorg for at modnes og blive etableret. Så kan alle de andre gaver og tjenester, han har givet til opbygningen af sin kirke, blive implementeret på det rigtige tidspunkt og supplere hinanden.

Når Herren bygger huset, kan vi stole på, at alle de mennesker, han har bragt sammen, vil være de rigtige. Gud har gjort os alle unikke, derfor kan vi forvente, at hver person har en unik vision om, hvad kirken skal være. Eftersom Guds enhed er en enhed af forskellighed, bør vi forvente, at alle de unikke visioner, som hvert lem bringer, passer sammen i bemærkelsesværdig enhed, der er uendelig mangfoldig, lever, vokser og forandrer sig på den gode måde. Det er, når vi ikke kan ændre, at vi bliver gamle vinsække.

I vores begrænsede sind tror vi, at dette ikke kan fungere, men i stedet vil være kaotisk. Det er forståeligt, indtil vi ser, hvordan Herren fik en utrolig mangfoldig og kaotisk skabelse til at passe og arbejde sammen som én. Hvor meget mere skal vi, hans legeme, passe og arbejde sammen på denne måde? Hvor meget mere arbejder vores eget legeme med deres mange dele og funktioner sammen som ét legeme? Skulle dette ikke være en model for, hvordan hans legeme, kirken, skal fungere?

Apostlen Paulus sagde ikke, at han havde Kristi sind; han sagde: "Vi har Kristi sind" (se 1 Korinterbrev 2:16) flertal. Ingen person kan have Kristi sind, men hver af os har fået en del, og når vi kommer sammen, kan de forskellige dele sættes sammen for at have hans sind. Nogle kan have større dele end andre, men vi har alle dele. Dette får os til at indse den sande betydning af hvert enkelt medlem.

Vi kan give mere vægt til dem, Herren har sendt til at være i ledelsen, men vi kan ikke afvise nogen lemmer. Som Paulus også skrev, kan Herren godt lide, at vi giver de svage, simple, tåbelige og ukomplicerede lemmer mere ære og opmærksomhed (se 1 Korinterbrev 12:22-25). Dette holder os alle på steder med ydmyghed, vel vidende at Gud modstår de stolte, men giver sin nåde til de ydmyge. Ydmyghed burde være noget, som vi alle er hengivne til.

Når det er sagt, må vi ikke falde i fælden med at tro, at Gud altid vil tale til os gennem de mindst sandsynlige lemmer. Det skal vi dog være åbne over for. Medmindre Gud beskæftiger sig med et eller andet stolthedsproblem, bør vi forvente, at han for det meste sørger for lederskab gennem dem, han har opdraget som ledere. Nøglen er ikke at søge at høre fra én person, men at søge at høre Herren gennem hvem han vælger. Det er ikke at høre Herrens ord, men at høre Ordet selv, som vi skal søge. Vores mål bør være, at hvis han vælger at tale gennem et æsel, vil vi kende hans stemme godt nok til at vide, at det er Herren.

At kende, at Herren kan tale gennem enhver til enhver tid, bringer begejstring i Guds folks liv. Dette kræver, at vi kender hans stemme. Indtil vi anerkender, at Gud bringer enhed gennem mangfoldighed og ikke ved regler bygger vi ikke rigtig kirker, men franchises, der er så kedeligt ensartede, at der ikke er mange, der ønsker at gå til dem, og endnu mindre til vores Skaber.

Ugens Ord 45
OP